Vi giver dig vores bedste tips til Teams, så du kan arbejde mere effektivt med platformen.
Flere ansatte vælger at arbejde hjemmefra på en hjemmearbejdsplads, og her er Teams og Zoom de to foretrukne platforme til at holde kontakte med kolleger, kunder og leverandører.
Vi kigger her nærmere på Teams fra Microsoft, hvor der er mange ting at lære om du er nybegynder eller erfaren bruger af platformen.
Derfor har vi samlet de bedste tips til Teams til dig her,
1. Brug af søgefunktionen i Teams
Søgefunktionen i Teams er alsidig, og du kan bruge den til mange smarte ting udover de almindelige søgninger. Du kan eksempelvis finde genveje og kommandoer via søgefunktionen. Du kan skrive: /help for at få hjælp til Teams. Du kan skrive: /ulæst for at se dine ulæste beskeder i Teams. Du kan skrive /deltag for at deltage i et møde i Teams. Du kan skrive: /optaget for at angive din status til optaget i Teams. Du kan skrive: /ring for at ringe til en person i Teams. Du kan skrive: /tastatur for at se tastaturgenveje i Teams.
2. Brug de mange tastaturgenveje i Teams
Du kan som vi har skrevet få et overblik over tastaturgenveje i Teams ved at skrive: /tastatur i søgefunktionen. Du kan også fremkalde tastaturgenvejene i Teams ved at trykke på: CTRL + (.). For blot at nævne nogle af de smarte tastaturgenveje, så kan du Trykke på CTRL + E for at gå til Søg eller trykke på CTRL + N for at starte en ny Samtale. Du kan åbne Hjælp med tastaturgenvejen F1. Du kan læse mere om Genvejstaster i Microsoft Teams her.
3. Skriv noter til dit møde i Teams
Når du har planlagt et møde i Teams, så har du mulighed for allerede inden mødet afvikles i Teams at oprette mødenoter for at forbered dig.. For at oprette mødenoter skal du gå ind i et planlagt møde og klikke på Meeting Notes, så er du klar til at skrive og oprettet mødenoter inden mødet skal afholdes i Teams.
4. Brug "Vigtig Besked" når det er vigtigt i Teams
I Teams har du mulighed for ar prioritere dine beskeder, så dine kolleger, kunder og leverandører kan se, hvis du afsendt en besked som er ekstra vigtig. For at finde denne funktion skal du gå ind i Ny Samtale, hvorefter du skal du på Det Lille Udråbstegn i øverste højre hjørne. Så kommer der teksten foroven på din besked i "VIGTIGT"" lige over emnefeltet i samtalen.
5. Skjul baggrunden under en videosamtale i Teams
Der findes en fed feature til reduktion af baggrundsstøj i Teams, men der findes også en smart funktion, så du kan skjule baggrunden, når du afholder et videomøde i Teams. Det er en smart funktion, da det fjerne fokus fra baggrunden og retter den mod dig og dit budskab i videosamtalen. Når du i et videomøde ikke ønsker at vise baggrunden, kan du ændre det inde i selve videomødet ved at klikke på de tre prikker ”...” så du opnår at sløre baggrunden, så kun du og dit budskab er i fokus.