Smart funktion: Sådan aktiverer du ordforslag i Microsoft Word og andre steder

 


Du kan sætte fart på skrivearbejdet i Microsoft Word ved at lade Windows 10 hjælpe dig med sine smarte tekstforslag.

Der findes en for mange ukendt funktion i Windows 10, som hedder "Tekstforslag til hardwaretastaturet", hvor det er muligt at få ordforslag, når der skrives i Microsoft Word og i alle andre Apps på computeren.

Funktionen med automatisk ordforslag virker derfor også på andre tekstbehandlingsprogrammer som fx Google Docs, Libre Office og Open Office.

Funktionen er let at aktivere og et at benytte, når du skriver tekster på computeren i Microsoft Word og alle andre steder.

Sådan aktiverer du ordforslag i Windows 10

For at komme i gang med at benytte ordforslag i Microsoft Word, Google Docs, Libre Office og Open Office, skal du gøre sådan her.
  1. Klik på Start
  2. Vælg Indstillinger
  3. Klik på Enheder
  4. Vælg Indtastning
  5. Under Hardwaretastatur flyt skyderen til højre ved Vis tekstforsalg mens jeg skriver

Sådan bruger du ordforslag i Microsoft Word

For at benytte ordforslag i Microsoft, skal du gøre sådan her.
  1. Åbn et nyt dokument i Microsoft Word
  2. Begynd at skrive en tekst
  3. Ordforslag kommer automatisk frem på skærmen
  4. For at benytte et ordforslag brug pilene på tastaturet (Op, Ned til Siden) og tryk Enter

Nyere Ældre

 Find de bedste tilbud på Gamer Stol