Hvis OneDrive ikke opfører sig normalt, kan du få den populære Cloud-app op at køre igen med disse tricks.
Microsoft OneDrive kommer indbygget i Windows og er et nyttigt værktøj til sikkerhedskopiering og synkronisering af filer online og på tværs af flere enheder.
Selv om tjenesten normalt kører, som den skal, kan du alligevel opleve problemer med, at den ikke vil starte eller manglende synkronisering af filer og lign.
Hvad er OneDrive, og hvad bruger du tjenesten til?
OneDrive er en skybaseret tjeneste fra Microsoft, der giver dig mulighed for at gemme, dele og få adgang til dine filer fra enhver enhed med internetadgang. Tjenesten giver dig 5 GB gratis lagerplads, og du kan få mere lagerplads ved at opgradere til en betalt plan. OneDrive er tilgængelig på tværs af forskellige platforme, herunder Windows, Mac, iOS og Android. Du kan derved vælge at dele mapper i OneDrive.
Du kan bruge OneDrive til at gemme og organisere dine filer, dele filer med andre, samarbejde om dokumenter i realtid og synkronisere dine filer mellem enheder. OneDrive er også integreret med andre Microsoft-tjenester som Office 365, SharePoint og Teams, hvilket gør det nemt at dele og samarbejde om dokumenter og projekter.
Du kan også beskytte dine vigtigste filer ved at bruge OneDrive Personal Vault, som er en ekstra sikkerhedsfunktion, der kræver totrins-identitetsbekræftelse for at få adgang til dine filer.
Almindelige problemer med OneDrive, og hvordan du løser dem!
Vi kigger her på de mest almindelig forekommende problemer med Microsoft OneDrive, og giver dig vores råd til, hvordan du løser dem.
1. OneDrive kører ikke, hvad gør jeg?
Du kan komme ud for at OneDrive pludselig holder op med at fungerer, og det er en OneDrive-fejl der kan løses, når du kender årsagen. De mest almindelige årsager til, at OneDrive ikke kører er følgende:
- Du er blevet logget ud, og løsingen er, at logge ind på OneDrive med dine kode igen.
- Appen kan være defekt, og det problem løser du ved at slette og geninstallere OneDrive.
- Appen kan være opfanget og gået i karantæne i dit antivirusprogram, og det løser du ved at besøge dit Antivirusprogram og give Onedrive tilladelse til at køre igen.
2. OneDrive-ikonet mangler på Proceslinien, hvad gør jeg?
Hvis du ikke kan finde OneDrive-ikonet på Proceslinien på skrivebordet i din Windows-PC, skal du aktivere ikonet i Windows. og det gør du sådan her:
- Højreklik med musen på Proceslinien
- Vælg Indstillinger for Proceslinien
- Under Elementer på Proceslinien slår du OneDrive til ved at køre skyderen til venstre
3. OneDrive-synkronisering er sat på pause, hvad gør jeg?
Du vil kunne komme ud for, at OneDrive meddeler, at programmet er sat på pause, og at dine filer derfor ikke synkroniseres, og det kan skyldes. at du ved et uheld er kommet til at sætte synkronisering af dine OneDrive-filer på pause, og problemet løser du på denne måde:
- Klik med musen på du klikke på OneDrive-systembakkeikonet i højre hjørne på din PC
- Klik på på knappen Pause for at genoptage synkroniseringen af dine filer i OneDrive
4. Filer mangler i OneDrive, hvad gør jeg?
Et typisk problem som du vil kunne opleve med OneDrive er, at du ikke kan finde bestemte filer i din OneDrive-mappe efter, at de er synkroniseret til OneDrive. Hvis du ikke kan finde en bestemt fil i OneDrive, kan du gøre som følger:
- Tjek om du ved et uheld et kommet til at slette filen ved at kigge i den tilknyttede Papirkurv på OneDrive, hvor du genetablere filen ved at højreklikke på de og vælge Gendan eller flytte den tilbage til filen mappen fysisk med musen.
- Hvis filen ikke opbevares i Papirkurven, så bliver du nødt til at synkronisere filen igen med OneDrive.
5. Kan ikke finde årsagen til OneDrive-problemet, hvad gør jeg?
Kan du ikke finde den præcise årsag til dit specifikke problem med OneDrive, så er den bedste løsning at slette OneDrive-appen og hente og installere den igen på din PC ved at besøge Microsoft Store.