Sådan tilføjer du genveje til delte mapper i OneDrive

 


Microsoft har gjort det lettere at administrere delte filer i OneDrive med den nye funktion "Føj til OneDrive".


Den nye funktion "Tilføj til OneDrive", som nu generelt tilgængelig, muliggør for brugeren at tilføje genveje til delte mapper i OneDrive. Herefter er det muligt for brugeren at gennemse og administrere delte filer uden at ændre tilladelser.

OneDrive har en særskilt sektion med alle de mapper og filer der deles med brugeren, som gør det let at finde indhold som andre har delt via OneDrive. I praksis er denne sektion separeret fra brugerens resterende OneDrive-lager. Den nye funktion "Føj til OneDrive" gør det altså muligt og særdeles let at tilføje en delt fil til brugerens egne OneDrive-filer.

I praksis kan man sige, at det er en mere enkel og bekvem måde at gøre det på fremfor, at brugeren skal kopiere filerne over til sit eget OneDrive-lager.

Sådan tilføjer du en delt mappe til dine OneDrive-filer

Først skal du vælge den pågældende mappe online på OneDrive på nettet, hvorefter du vælger "Føj til OneDrive" i menuen øverst på skærmen. Så har du oprettet en genvej til den delte mappe i dine egne OneDrive-filer.

Den delte mappe kan nu ses som en genvej på OneDrive på nettet, Windows Stifinder/File Explorer, Finder i Mac, Teams og OneDrive mobile apps.

Nyere Ældre