Sådan tilføjer du tags på filer i Windows 11

 

Du kan bruge tags til at gøre filsøgning meget lettere i Windows 11. Se hvordan du gør her!

Den indbyggede søgefunktion i Windows 11 gør det muligt hurtigt at finde stort set enhver type filer, der er gemt på din harddisk. Men, hvis du har mange dokumenter og billeder, kan det alligevel godt være en omstændig affære, hvorfor du med fordel kan kategorisere dine filer med tags eller mærker og nøgleord, om du vil.

I korte træk bruges et tag til at bekrive filens indhold, hvor dataene gemmens som en del af filens metaindhold. Når du så har oprettet et tag på en fil, så kan du med den indbyggede søgefunktion i Windows 11 efter tagoplysningerne fremfor filens navn.

I praksis kan du tagge flere filer med det samme tag, så filerne med det samme tag kommer frem med tagnavnet, når du benytte søgefunktionen i Windows 11.

Sådan tagger du filer i Windows 11

Billede 1: Opret tag i Windows 11

Når du skal tilføje tags til filer i Windows 11, skal du gøre sådan her:
  1. Åbn Stifinder
  2. Find mappen med filer, der skal tagges
  3. Højreklik på filen, og vælg indstillingen Egenskaber
  4. Klik på fanen Detaljer foroven
  5. Klik på Mærker, som vist ud for pilen i billede 1, og skriv tagnavnet
  6. Klik herefter på Anvend
  7. Klik derefter på OK
Når du har disse trin, har du oprettet et nøgleord på de pågældende filer, du har valgt, som du kan søge frem via søgefunktionen i Windows 11 ved at skrive taggnavnet i søgefeltet.

Nyere Ældre

 Find de bedste tilbud på Gamer Stol