Løsningsguide: Fejlfinding af router med hardwareproblemer

 



De fleste problemer med internetforbindelsen skyldes softwarefejl - faktisk hele 60 procent af tilfældene. Problemerne, kan dog også skyldes fejl i selve hardwaren, og det kigger vi på her.

Vi har tidligre vist dig, hvordan du kan løse problemer med internetforbindelsen på softwaresiden med Complete Internet Repair fra Rizonesoft.

Hvis det ikke virker, så skal du videre og til at kigge på selve hardwaren, men før du gør det, start lige med at kontakte din internetudbyder for at se, om de kan hjælpe dig med en løsning.


Grundlæggende fejlfindingstrin ved hardwarefejl

Når internetforbindelsen strejker, så er det på tide at kigge på selve hardwaren og her taler vi om routeren, også kaldet modem, som den typiske årsag til hardwarefejl på internetforbindelsen.

Du skal følge disse grundlæggende fejlfindingstrin:

  • Sørg for, at routeren er tilsluttet, tændt og fungerer.
  • Sørg for, at alt er tilsluttet, eller hvis du bruger trådløs/WiFi, skal du sørge for at din enhed er tilsluttet routeren.
  • Ring til din internetudbyder for at teste den udgående linje for dig (måske skal de nulstille linjen eller har måske et problem på deres side.
  • Gem dit internetadgangsbrugernavn og adgangskode.
  • Nulstil din router (du skal læse dokumentationen/vejledningen til routeren for at finde ud af hvordan.
  • Indtast dine internetadgangs loginoplysninger igen (standard loginoplysningerne for adgang til routerkonfigurationsgrænsefladen som beskrevet i manualen, men dette er typisk; brugernavn: administratoradgangskode: admin). Hvis du stadig ikke kan finde loginoplysningerne, besøg www.routerpasswords.com.
Efter at have fulgt alle disse trin, og dit internet stadig ikke fungerer, kan dit router være gået i stykker, og du bliver nødt til at udskifte enheden selv eller ringe til en servicetekniker.


Nyere Ældre

 Find de bedste tilbud på Gamer Stol