Hvis du har behov for at dele din PC med andre personer, så læs vores vejledning til, hvordan du gør her.
Hvis du har behov for at dele din PC med andre personer, så skal du af sikkerhedsmæssige årsager ikke lade dem bruge din konto. Alle skal have sin egen brugerkonto, om der er tale om familiemedlemmer eller venner, så er det den korrekte måde, at beskytte din computer og data på.
Vi viser dig her to måder til at oprette en ekstra brugerkonto i Windows 11.
Sådan oprettes en ekstra brugerkonto i Windows 11
Vi beskriver her to måder til at oprette en ekstra brugerkonto i Windows 11. Måde er oprettelse af en brugerkonto til familie. Metode 2 er oprettelse af en brugerkonto som en lokal konto.
1. Oprettelse af en brugerkonto til familie i Windows 11
Hvis du vil oprette en ekstra konto i Windows 11 til familie, skal du følge disse trin.
![]() |
Oprettelse af familiekonto i Windows 11 |
1. Åbn Indstillinger
2. Klik på Konti
3. Klik på Familie og andre brugere i højre side
4. Klik på Tilføj konto ved "Tilføj et familiemedlem"
5. Angiv personens mailadresse
6. Klik på OK
7. Vælg kontotype: Arrangør eller Medlem
8. Klik på Inviter
Når du har gennemført disse 8 trin, så har du oprettet en ekstra brugerkonto til et familiemedlem i Windows 11, hvorefter brugeren kan logge ind på sin egen konto via loginbilledet. Når brugeren foretager dit første login, skal vedkommende oprette en pinkode, der skal bruges ved fremtidige logins.
Hvis du får behov for at deaktivere familie brugerkontoen midlertidigt i, så skal du følge denne vejledning til deaktiveing af brugerkonto i Windows 11. Får du behov for at slette den pågældende brugerkonto permanent, så skal du følge denne vejledning til sletning af brugerkonto i Windows 11.
2. Oprettelse af en lokal brugerkonto i Windows 11
Hvis du vil oprette en lokal konto i Windows 11 til familie, skal du følge disse trin.
![]() |
Oprettelse af lokal konto i Windows 11 |
1. Åbn Indstillinger
2. Klik på Konti
3. Klik på Familie og andre brugere i højre side
4. Klik på Tilføj konto ved "Tilføj anden bruger"
5. Klik på Jeg har ikke denne persons loginoplysninger
6. Klik på Tilføj en bruger uden en Microsoft-konto
7. Angiv navnet på den nye bruger
8. Opret en adgangskode og sikkerhedsspøgsmål til evt. nulstilling
9. Vælg Næste
Når du har gennemført disse 9 trin, så har du oprettet en lokal konto i Windows 11, der ikke har forbindelse til Microsoft eller nogen af firmaets tjenester.
Hvis du får behov for at deaktivere den lokale brugerkonto midlertidigt i, så skal du følge denne vejledning til deaktiveing af brugerkonto i Windows 11. Får du behov for at slette den pågældende lokal konto permanent, så skal du følge denne vejledning til sletning af brugerkonto i Windows 11.
Problemer med at læse på skærmen?
Hvis du oplever problemer med at kunne læse, hvad der står på skærmen af din computer, bør du overveje kontaktlinser som en løsning, og vi giver dig fem fordele ved kontaktlinser fremfor briller:
- Udseende: Kontaktlinser ændrer ikke dit udseende, så du kan bevare dit naturlige look uden at skulle tænke på, hvordan du ser ud med briller.
- Frihed og komfort: Kontaktlinser irriterer ikke og dugger ikke til, som briller kan gøre, hvilket giver større komfort og frihed.
- Synsfelt: Kontaktlinser giver et bredere synsfelt, da der ikke er nogen rammer, der begrænser dit syn. Du kan se klart i alle retninger.
- Aktiviteter og sport: Kontaktlinser er ideelle til fysisk aktivitet og sport, da de ikke falder af eller bliver ødelagt under bevægelse.
- Mode og stil: Du behøver ikke bekymre dig om at matche dine briller med dit tøj eller tilbehør, da kontaktlinser er usynlige.