Du efterlades med et overbevisende helhedsindtryk med denne elbil fra Kia, der leverer varen til punkt og prikke.

Vi har prøvekørt den elektriske Kia e-Niro, der er letkørt i byen og på landevejen, og som har en særdeles lang rækkevidde og god plads til 2 voksne og 3 børn. 

Plusser

  • Lang rækkevidde
  • Fornuftigt udstyr
  • Afbalanceret undervogn
  • God siddekomfort
  • Kvik acceleration
  • Rummeligt bagagerum

Minusser

  • Langsom navigation
  • Flere styringsmuligheder på touchskærm
  • Bøvlet gearvælger-knap
  • Intet anhængertræk

Samlet bedømmelse

Kia e-Niro er den bedste og mest komplette elbil, som vi har prøvekørt siden VW e-Golf. Helhedsindtrykket er overbevisende fra de solide køreegenskaber til lange rækkevidde på en enkelt opladning. Der er på ingen måder tale om en luksusbil, men derimod er der tale om en fornuftig elbil til hverdagsbrug, som kan være en trofast følgesvend for mange mennesker - især børnefamilier. 

Windows365.dk anbefaler derfor Kia e-Niro som et godt køb.

Billedgalleri med Kia e-Niro

Billede 1: Kia e-Niro

Billede 2: Kia e-Niro

Billede 3: Kia e-Niro

Billede 4: Kia e-Niro

Billede 5: Kia e-Niro

Billede 6: Kia e-Niro

Specifikationer for Kia e-Niro

  • Motor: 39.2 kWh
  • Ydelse: 204 HK
  • Transmission: Automatisk
  • Hjultræk: Forhjulstrukken
  • 0-100 km/t: 7.8 sek.
  • Topfart: 167 km/t
  • Årlige afgifter: 340 kroner x 2
  • Mål (L/B/H): 4375/1805/1570
  • Vægt: 1.667 kilo
  • Bagagerum: 451 liters rumindhold
  • Nypris: 290.000 kroner

Elbil med fremragende køreegenskaber

Kia e-Niro er en relativ stor bil og det til trods, så er er bilens køreegenskaber simpelthen i en klasse for sig. Kias elbil er letkørt under bykørsel, og den tilgivende undervogn kør den fremragende og særdeles retningsstabil på grusvej og ujævnt underlag.

Styringen er nem, og vi oplever under vores prøvekørsel en rigtig god føling med bilen, både når vi kører i by, på landevej og grusvej. Kia e-Niro er derudover et rigtig velkørende selskab med hurtig acceleration, når vi skal ud af et kryds eller laver en overhaling på landevejen.

Under kørslen oplever vi en støjsvag bil, der ikke stort set ikke giver en lyd fra sig, når vi sidder inde i kabinen, og det varierer ellers utrolig meget fra elbil til elbil.

Rækkevidden imponerer 

Hvis du ikke har en tung fod og kører fornuftigt, så er det absolut ikke realistisk, at Kia e-Niro kan leve op til producentens angivelse af den maksimale rækkevidde til de 455 km på en opladning af batteriet. Batteriets opladningstid er som følger: 4 til 27,5 t ved 220 V, 6,5 t ved 440 V.

God indstigningshøjde

Derudover kan Kia e-Niro kategoriseres som en crossover, hvilket betyder bedre indstigningshøjde og overblik. Dét er vigtige parametre i en tid, hvor højbenede biler trumfer alt. Udover den rigtig gode indstigningshøjde, så oplever vi også et rigtig godt overblik i trafikken på grund af højden.

Fornuftigt udstyrsniveau

Der er ikke det store at sige omkring udstyrspakken end, at der er det der skal være, og som du med rettet kan forvente af en elbil i denne prisklasse. Navigation byder på et godt overblik med status p¨å rækkevidde og afstanden til nærmeste opladningsstation.

Konklusion omkring Kia e-Niro

Kia e-Niro er i sit udtryk en helt almindelig bil - bare på el. og vi har at gøre med en prisvenlig elbil, der har lang rækkevidde, god plads og fine køreegenskaber. Kia yder tilmed 7 års garanti på Kia e-Niro og i disse tider, hvor priserne bare stiger og stiger, herunder også prisen for et værkstedsbesøg, så er den udvidede garanti i sig selv et købsargument. Kigger vi på alternativer til Kia e-Niro i en tid, hvor bilforhandlerne har store problemer med at skaffe biler hjem, så kan en VW e-Golf, der har taget toppen være et rigtig godt alternativ, hvis du også vil spare lidt mønt uden at gå på kompromis. Går du med tanker om, at købe en ny elbil, så læs hvordan du kan finansiere en elbil her