Lille og smart overvågningskamera til en fornuftig pris med understøttelse af TUYA Smart Home.

Overvågningskameraer der er er en det af Smart Home er efterhånden at finde i mange danske hjem fra Xiaomi Smart Home til Google Home.

Fordelen ved at vælge et produkt, der indgår som en del af Smart Home, hvor du kan foretage intelligent styring af dit hjem er, at du får mulighed for at supplere om med ekstra produkter i form af lysstyring, klimaregulering, alarmer, adgangskontrol, overvågning, TV og lyd via stikkontakter og betjeningstryk, som du kan betjene med en app på din mobil.

Vi anmelder her Home-it indendørs overvågningskamera WiFi, med en vejledende udsalgspris på 299,00 kroner, som vi dog har set på tilbud til 99,00 kroner hos Harald Nyborg.

Plusser

• Enkel opsætning
  • Smart Home produkt
  • Let betjening i TUYA-app
  • Smart Home produkt
  • SD-kort op til 128GB
  • Driftssikker
  • Fornuftig pris

Minusser

• Understøtter ikke 5 GHz

Samlet bedømmelse Home-it indendørs overvågningskamera WiFi

På alle måder er Home-it indendørs overvågningskamera WiFi et fornuftig køb. Der er tale om et velfungerende lille indendørs kamera, der kan benyttes stand.alone eller som en del af en større produktserie via Smart Home. Enkel betjening, driftssikker og en velfungerende app til Android og iOS er alt sammen plusser. På minussiden finder vi manglende kun understøttese af 2.4 GHz WiFi og dermed manglende understøttelse af 5 GHz, som er grunden til, at det lille Home-it smart kamera ikke opnår en testanbefaling, men kan du leve med det, er det svært af finde et bedre indendørs overvågningskamera til pengene.

Specifikationer for Home-it indendørs overvågningskamera WiFi

• Model: Home-it indendørs overvågningskamera WiFi
  • Opløsning: 1280 x 720
  • Synsvinkel: 355 grader / Vip 90 grader
  • Hukommelse: Micro SD kort, op til 128GB (ikke inkluderet)
  • Størrelse: 105 x 70 x 70mm
  • Strøm input: 230W
  • Trådløs forbindelse: WiFi 2.4GHz

Unboxing

Home-it indendørs overvågningskamera WiFi - Unboxing

Kassen indeholder Home-it indendørs overvågningskamera WiFi, strømkabel og stik og endelig en brugervejledning.

Opsætning

Opsætning af overvågningskameraet er ganske smertefrit. Først installerer vi TUYA Smart Home-appen på vores mobil, hvorefter vi opretter en konto, og mobilen generer en stregkode, som vi holde og foran kameraet, så der etableres forbindelse mellem te to enheder via WiFi.

Betjening

Home-it indendørs overvågningskamera WiFi - Betjening

Efter vi har opsat kameraet, så bliver vi mødt af en device-liste i appen, hvor vi kan se vores kamera, som herefter trykker på.

Home-it indendørs overvågningskamera WiFi - Navigation

Nu kommer vi så ind i selve navigationsdelen i appen, hvor vi fysisk via en virtuel fjernbetjening kan betjene kameraet. Kameraet kan optage billeder og video og gemme det på SD-kortet. og som noget smart kan vi opsætte en alarm i appen, hvis der sker bevægelser, når vi eksempelvis er på ferie og samtidig lagre optagelsen på mobilen. Der er også muligt, at tale gennem mikrofonen via mobilen, hvis du eksempelvis vil bruge kameraet til babyovervågning. Der er ikke de store dikkedarer i betjening af kameraet, når det først er sat op, da selv folk uden ret stor teknisk viden burde kunne finde ud af det.

Billedgalleri

Skal du så købe Home-it indendørs overvågningskamera WiFi?

Et Smart Home-kamera på tilbud til 99 kroner er svært at sige nej til. Eneste grund til ikke at investerer i dette lille overvågningskamera, der kan bruges indendørs, er hvis din router ikke understøtter 2.4 GHz frekvensen. Ellers taler alt for, at du kan gøre et rigtig godt køb her fra den enkle betjening til den smarte og velfungerende TUYA Smart Home-app, hvor du sågar kan opsætte en smart alarm på din mobil, hvis du skulle få ubudne gæster i hjemmet, mens du ikke er hjemme, så du får besked. Det lille overvågningskamera har flere funktioner fra decideret overvågning af hjemmet i tilfælde af indbrud og hærværk over muligheden for at benytte kameraet til børne- og babyovervågning. Bestemmer du dig for at købe Home-it indendørs overvågningskamera WiFi, så husk at medkøbe et SD-kort, hvis du da ikke allerede har et liggende i skrivebordsskuffen.